Učitelé italštiny v kostce
Po čase znovu přemýšlím o tom, jaký by měl lektor italského jazyka být /pár let odstupu/ – takový lektor, který by chtěl poskytovat perfektní servis nejnáročnějším žadatelům italštiny. Ti pravděpodobně, budou mít:
- vyšší IQ
- nároky na odbornost – pravděpodobně z jejich pracovního zaměření (ale není podmínkou / mohou to být lidé, kteří se italštinou chtějí bavit)
- nároky se budou zejména týkat: hluboké znalosti gramatiky (tam osobně bych neomlouval nikoho (senza compromessi) / není-li tato elementární dovednost, takový lektor nepředá žádoucí), Schopnosti avšak italštinu naučit (kterou uvádím s velkým S, avšak s jejich přispěním – to je klíčové)
- další nároky se budou týkat: celkového dojmu, schopnosti lektora okruhy logicky propojit (un po´ di scienza) a na souvislosti poukázat – avšak nevytvořit chaos, držet se tématu a vždy jej nějak, nejenom rozvinout, ale také účelně uzavřít.
- smysl pro ocenění estetiky lektora: přiměřený oděv, kreativitu, schopnost malovat na tabuli (artista), udělat lekci zajímavou, vymýšlet pohotově nové věci
- u Skype lekcí se tyto všechny vlastnosti mohou projevit, ale udržení pozornosti žáka je dáno ještě nějakou další šikovností (podmínkou je schopnost rychlého psaní na klávesnici všemi 10… )
- nároky na to, aby lektor: měl v hlavě slovník: skutečný slovník (např.: disciplína morfologie slov: pomůže vysvětlovat jak tvořit slova…)/ nejlepší je ovšem opět takový borec, který vám vystřihne několik základních obchodních pojmů, dokáže mluvit o gastronomii ale třeba i malinko fantazírovat básní – no, hledejte to, že? (člověk z praxe, ale ne stroj – macchina si´ o no?) – ano je to těžké, já vím…
- a tak by se dalo jistě pokračovat: pokračovalo-li by se, začalo by se vlastně italštinu už učit, protože ta se dá postavit na jakémkoliv pevném základu (třeba i na tom, jak učit italštinu – když to zrovna dělá profík)
- respekt (grande rispetto) pro věc a bude vědět, že:…(italská gramatika je krásná ale není úplně snadná)…
- postřeh a shledají, že nejlepší lektor, je takový lektor, který žije italštinou a že jej právě našli…
Slovíčka a fráze z téhle základní lekce pro lektory i jejich budoucí žáky:
- měl by být – doverebbe essere
- perfektní servis – servizio di alto livello
- pracovní zaměření – rango professionale
- nároky – esigenze
- dojem – aria, aspetto
- propojit – collegare
- mít slovník – avere un dizionario
Autor: Gustav Vigato, únor 2016, Trieste – Italy
------------------------------------------------ MOŽNÁ TAKÉ HLEDÁTE: Co dělá Ital... Co říkají Italové firemní kurzy italštiny italská gramatika italská hudba italská kniha italská slovesa italská slovní zásoba italská slovíčka Italská zájmena italské fráze italské knihy italské písničky italské předložky italské příklady vět Italské učebnice italský konjunktiv italština pro samouky italština pro zpěváky Italština Skype jak se řekne kurz manažerské italštiny kurzy italštiny kurzy italštiny pro školáky Kurzy italštiny v Praze kurzy pro pokročilé kurzy pro umělce kurzy pro začátečníky Lekce italského jazyka lekce italštiny Skype lingua ceca - interprete obchodní italské fráze obchodní korespondence on-line kurz italštiny Právní italština překladatelské anekdoty překlady do italského jazyka překlady italštiny Skype italština Skype lekce slovesa základní učebnice italštiny učitel skype výuka italského jazyka výuka italštiny Audio knihy v Italštině
Comments
No comments yet.
Sorry, the comment form is closed at this time.