Pan Petr Zachariáš – pan Petr je profesionální tlumočník a jeho klienty jsou nejvyšší státní úřady. Je člověkem s vytříbeným jazykovým cítěním a bleskurychlým uvažováním. Jazyk je jeho pracovní nástroj a učí se velmi rychle. Jdeme rovnou k věci, pak Zachariáš chce ihned konverzovat v italštině, po prvním podání ruky ihned tahá z rukávu výrazy, které se naučil na dovolené v Itálii: „parlo italiano“, „mi piace Italia“, já jej nepatrně opravuji: „mi piace l´Italia“, ale to neubírá na našem tempu, dostáváme se přímo do autentické životní situace a věty se již hrnou a vzájemně prolínají: „Lei dove ha studiato l´Italiano“, „Io l´ho studiato in Italia“, „E Lei come mai parla cosi´ bene?“, „Mi piace l´Italia e voglio imparare l´italiano. Sono molto contento che conosciuto Lei“ – říká pan Zachariáš a usmívá se. Já mezitím kreslím na list papíru jakousi mapu, poznámky, šipky, kruhy, čáry a přitom konverzujeme – nacházíme společnou notu („ci capiamo“, …siamo due colleghi…).
.
Pan Zachariáš opouští téma a začíná nové a já jako učitel, který má radost z toho, že se někdo nový nebojí mluvit, se nechávám vtáhnout dalšími větami, abych na ně mohl zareagovat: „MI chiamo Jiří Seldáček a mi piace la cucina italiana“ – říká s úsměvem pan Jiří. Opětuji ho a táži se: „Lei di dove e´? Cosa Le piace della cucina italiana?“. „Mi piace tutto, mi piaciono vini, formaggi, pasta…“, odpovídá klient. „Ogni anno vado con la mia famiglia in Italia. Spesso andiamo a Gargano“ a tak pan Zachariáš vypráví o tom, kam v Itálii se svou rodinou rád jezdí.
.
Lekce ubíhá jako voda a listů, které jsem popsal, je pět. Jsou směsí znaků a vět, které při hodině zazněly, tvoříme gramatickou strukturu základních sloves a na závěr ještě vše opakujeme: to, s čím pan Zachariáš na hodinu přišel a i to nové, co se na hodině naučil a co si jistě do příští lekce bude opakovat. Doporučuji mu metody jak sám studovat, jak italštinu opakovat ve volných chvílích, v dopravě, při čekání ve frontě. Věřím, že se mi pan Zachariáš ve svých znalostech italštiny brzy bude přibližovat.